Wygląda na to, że obecnie marketing w służbie zdrowi a będzie przeżywał prawdziwą zmianą dąży się bowiem powoli, krok po kroku do tego, by w jakieś mierze doprowadzić do odbudowania zaufania naszych rodaków do służby zdrowia, a jak wiadomo nie funkcjonuje to zbyt dobrze i wiele osób zupełnie nie jest w stanie sobie z tym poradzić. Przede wszystkim na leczenie bardzo długo musimy czekać i to podstawowa, problemowa kwestia. Niekiedy okazuje się, że oczekiwanie na usługi medyczne to nawet kilka miesięcy. Dopóki to się nie zmieni nawet najlepszy marketing w służbie zdrowia nie doprowadzi do żadnych pozytywnych odczuć, cały czas będzie problem, by pacjenci ufali naszym placówkom medycznym.
Zmiany wydaje się, że muszą mieć charakter systemowy, jeśli w ogóle chcemy, by przyniosły jakieś zadowalające efekty. Wiele osób czeka na to, że zamiast działań takich jak marketing w służbie zdrowie rozpoczną się działania oparte na jej reformie. To problem, którego pokonanie wymaga w końcu dobrego podejścia. Jeśli ktoś chce zobaczyć odmienioną służbę zdrowia wydaje się, że jednak jeszcze sporo będzie musiał na takie zmiany czekać. Niestety nie zanosi się bowiem na to, że coś w tym zakresie może się zmienić na lepsze. Ten rynek nie funkcjonuje na tą chwilę dobrze. Konkurencją dla niego są oczywiście usługi prywatne, które oczywiście rozwijają się naprawdę bardzo dobrze i często można się z nimi spotkać. O dłuższego czasu zauważyć można rosnącą liczbę prywatnych placówek, które na pewno korzystają z tego, że publiczny rynek usług medycznych nie funkcjonuje na zadowalającym poziomie i pacjenci nawet jeśli muszą zapłacić szukają wsparcia ze strony placówek prywatnych mając gwarancję, że tam usługa będzie zrealizowana na wysokim poziomie i spełni oczekiwania. Pod tym kątem rzeczywiście widać zmiany na rynku medycznym. Można również liczyć na to, że mocne działanie prywatnych placówek w jakieś mierze przyspieszy także również reformę publicznego rynku usług medycznych, a te zmiany są bardzo potrzebne. |