Stosując się do ostatnich algorytmów Google i ich aktualizacji, najważniejsze jest stosowanie metod white seo. To one pozwalają uzyskać wysoki ruch organiczny i uniknąć kary od wyszukiwarki w postaci filtra. To dlatego warto kierować się metodami white seo i w ten sposób wprowadzać stronę do pierwszej dziesiątki wyszukiwań. Metodą należącą do white seo jest optymalizacja strony, w której trakcie powinno się unikać niektórych zabiegów. Z pewnością nie można na stronie umieszczać linków, powiązanych z inną treścią niż jest w anchorze. Jeśli linkujesz słwo „dzrzewo” po linkiem nie może znajdować się url prowadzący do sklepu z butami. Podobnie unikać należy cloakingu. Polega on na wyświetlaniu innej treści wyszukiwarkom a innej użytkownikom. Zabronione jest również spamowanie, czyli np. umieszczanie na stronie słów kluczowych nie związanych z treścią strony. Szczególnie źle widziane przez Google jest powielanie treści na podstronach czy kopiowanie treści z innych stron. Google nie rozróżnia, która strona posiadała tekst jako pierwsza. Dlatego karą za powielanie jest nałożenie filtra lub nawet całkowitego usunięcia z indeksu Google. Szczególnie ważne przy optymalizacji strony jest zwrócenie uwagi na wartościową treść. Musi być ona przeznaczona dla ludzi, nie dla robotów. Ciekawa treść jest dobrze odbierana przez użytkowników i generuje ruch na stronie. Musimy pamiętać, aby nie przesycić jej słowami kluczowymi. Równie ważne jest stworzenie tytułu strony, meta tagów, nagłówków, linków wewnętrznych oraz zadbanie o domenę i przekierowania. Wszystkie te elementy pozycjonownia on-page składają się na dobrą optymalizację strony. Równie istotne jest pozycjonowanie off-page, na które składa się kilka czynników. Jest to pozyskiwanie linków zwrotnych oraz ich budowanie. Pozyconując off page należy również zająć się tworzeniem katalogów. Cennym zabiegiem jest również komentowanie na blogach i forach – jednak bez wklejania linków, bo traktowane jest to jako spam. Dobrze widziane jest również tworzenie powiązanych tematycznie stron. Dopiero spełnienie wymogów dotyczących pozyjonowania onpage i offpage pozwalają uzyskać stronie wysokie wyniki. |