Copywriting

Copywriting jest zajęciem trudnym i wypalającym. Żeby napisać naprawdę dobry tekst, trzeba poświęcić na to dużo czasu. Jeśli nie jest się specjalistą w danym temacie, zapoznanie się z odpowiednią literaturą i artykułami zająć może od kilku godzin do kilku dni. Nie mniej trudne jest pisanie oryginalnych treści pod SEO. Nadal panuje błędne przekonanie, że blogi zapleczowe nie muszą charakteryzować się dobrą treścią. Według niektórych powinny być one jedynie unikalne. Nie jest to prawdą. Internet zmienia swoje oblicze i ważne jest również, aby teksty na blogach zapleczowych były ciekawe i wartościowe dla czytelnika.

Zawód copywritera jest wciąż niedoceniany. Pokazują to m.in. platformy oferujące pisanie tekstów opłacanych za ilość znaków. Zdarza się, że za 500 czy nawet 1000 znaków oferowane jest wynagrodzenie 1,50 czy 2 zł. W ten sposób proponuje się copywriterowi stawkę około 5 zł za godzinę pracy. Nie lepiej jest na różnego rodzaju forach i stronach dla freelancerów, gdzie często spotykaną stawką za 1000 znaków jest 5 zł. Prawda jest jednak taka, że tak długo, jak ludzie będą godzić się na takie stawki to tak długo będą one oferowane. Copywriting jest zajęciem wymagającym, ale dającym również wiele swobody w działaniu, szczególnie jeśli pracuje się zdalnie. Można samemu dobierać tematy i firmy dla których się pracuje. Pisanie wymaga jednak umiejętności zmotywowania się do pracy, skupienia przy tworzeniu i umiejętności obcowania z kilkoma tematami jednocześnie. Najważniejsze  w tym zawodzie jest jednak wybranie specjalizacji. Nie można być specjalistą od każdego tematu. Dlatego warto wybrać temat, w którym będziemy się rozwijali i doskonalić na nim swój warsztat.

Dodaj komentarz